ՋԵՐՄԱՅԻՆ ԵՐԵՎՈՒՅԹՆԵՐ;  ԳԼՈՒԽ IV

ՄԵխանիկայի ուսումնասիրության ժամանակ մեզ հետաքրքրում էր մարմինների շարժումը։ Այժմ կքննարկենք երևույթներ, որոնք կապված են դադարի վիճակում գտնվող մարմինների հատկությունների հետ։ Մենք ուսումնասիրելու ենք օդի տաքանալու և սառչելու, սառույցի, մետաղների հալվելու, ջրի եռալու և նման այլ երևույթներ, որոնք կոչվում են ջերմային երևույթներ։

—————————————————————————————————————

Թեմա՝ Նյութի կառուցվածքը.

§32. Ֆիզիկական մարմին և նյութ: Նյութի կառուցվածքը:

§33. Ատոմներ և մոլեկուլներ:

§34. Մոլեկուլների շարժումը: Դիֆուզիա:

1.Թվարկել ձեր շրջապատի մի քանի առարկաներ և նշել թե ինչ նյութերից է այն պատրաստված: սեղանի փայտ:

2.Ինչի՞ց են բաղկացած ֆիզիկական մարմնները:նյութերից

3.Ինչպիսի՞ կառուցվածք ունի նյութը:

4.Ինչպե՞ս են անվանում նյութի մասնիկները:մոլեկուլներից

5.Ո՞ր նյութն են անվանում տարր: Քանի՞ քիմիական տարր է հայտնի այսօր: Քանի՞ քիմիական տարր կա բնության մեջ։

6.Ի՞նչ է մոլեկուլը:

7. Ի՞նչ մոլեկուլներ են ձեզ հայտնի:

8.Ո՞ր մասնիկն է օժտված նյութի բոլոր հատկություններով:

9. Քանի՞ անգամ է ատոմը փոքր խնձորից: Հաշվեք 1 լ ծավալով ջրի մոլեկուլների թիվը:

10. Թվարկեք նյութի մասնիկների շարժումը հաստատող երևույթներ:

11. Ինչպե՞ս է բացատրվում օծանելիքի բուրմունքի տարածումը սենյակում:

12. Ի՞նչ է դիֆուզիան:

13. Նկարագրեք ջրի և պղնձարջասպի ջրային լուծույթի միջև դիֆուզիայի փորձի ընթացքը:

14. Ինչպե՞ս է ընթանում դիֆուզիան գազերում:

15. Ինչպե՞ս է ընթանում դիֆուզիան հեղուկներում և պինդ մարմիններում:

16. Ինչպե՞ս է ջերմաստիճանի փոփոխությունն ազդում դիֆուզիայի արագության վրա:

17. Թվարկեք դիֆուզիայի երևույթի օրինակներ բնության մեջ և կենցաղում:

Առաջադրանք.

 Սովորել՝

 Է.Ղազարյանի դասագրքից էջ 98-ից մինչև էջ106:

Կատարել՝

Լուծել հետևյալ խնդիրները՝ դասագրքից 129-149, (էջ՝  184-185)

Դիտել ինֆոդասը՝ Строение вещества.

                                Диффузия

                               Դիֆուզիա

Գործնական առաջադրանք․

1. Մի բաժակի մեջ լցնել սառը ջուր, մյուսի մեջ՝ տաք ջուր։ Նրանցից յուրաքանչյուրի մեջ գցեք կալիումի պերմանգանատի մի քանի բյուրեղներ: Բացատրե՛ք դիտարկվող երևույթը:

2. Եթե տանը տնային բույս ​​ունեք, կերակրեք նրան՝ թագը ցողելով սննդարար լուծույթով։ Տեսնեմ, թե ինչպես է զարգանում բույսը։ Բացատրեք, թե ինչ երեւույթի վրա է հիմնված կերակրման այս մեթոդը:

3. Ջուրը լցնել բաժակի մեջ և դնել տաք ջրով կաթսայի մեջ՝ պահելով 50-60 °C ջերմաստիճանը։ Աղը լցնել բաժակի մեջ և խառնել, աղը լուծվելուց հետո նորից ավելացնել։ Եվ այսպես շարունակ, մինչև ստանաք հագեցած լուծույթ (այսինքն՝ աղը չի լուծվի): Այժմ լուծույթը լցրեք մեկ այլ տարայի մեջ, որպեսզի ձերբազատվեք ներքևի մասի ավելորդ աղից։ Վերցրեք աղի ամենամեծ բյուրեղը, կախեք թելից և իջեցրեք աղի լուծույթի մեջ։ Մի քանի օր անց դուք կտեսնեք, որ բյուրեղը սկսում է մեծանալ չափերով: Ի՞նչ երևույթի վրա է հիմնված բյուրեղների աճը: